Véglegesen elvesztette a jogi csatát a Legfelsőbb Bíróságon a legnagyobb brit kiskereskedő, a Tesco a Lidllel szemben. Ahogy az Origo megírta, az eljárás a bíróságon még tavaly év elején indult el. A 2023-ban hozott ítélet szerint a Tescót "jogosulatlan előnyhöz" juttattja az a kiskereskedelemben, hogy a clubcardos árak feltüntetésére használt címkéjének kék-sárga színű dizájnja a Lidl céglogóját idézi. A Tesco fellebbezett az ítélet ellen, ám a mostani döntés helyben hagyta azt.
Ezáltal a két cég párharcából a Lidl került ki győztesen.
A Lild szóvivője a döntés kihirdetése után így kommentálta azt a Retail Gazette-nek: "Tavaly a bíróság már kimondta, hogy a Tesco a clubcard emblémáját a mi logónkról másolta, ezáltal jogosulatlanul profitál ismertségünkből a vásárlók körében.
Ennek ellenére még egy éven át húzták ezt a vitát. Most abban bízunk, hogy a bírósági ítélet alapján megváltoztatják a clubcardboz kapcsolódó emblémáikat.
A Tesco szóvivője csalódottságuknak adott hangot a logójuk színeire és formájára vonatkozó bírósági döntés miatt, és azt hangsúlyozta, hogy abból nem következik olyasmi a clubcard-programban, ami a vásárlók számára kedvezőtlen lenne.
Tavaly az év elejétől május 15-ig tartó időszakban a brit Tesco a clubcard árazású termékekből 8,92 milliárd font értékben értékesített a Kantar piackutató adatai szerint, mivel a vásárlók kifejezetten keresik a clubcardos árú termékeket.
Ahogy az Origo megírta, a hagyományos brit kiskereskedelmi láncok és a német hátterű diszkontláncok kiskereskedelmi versenye évek óta tart. Ebben a felek néha meglepő eszközökhöz nyúlnak, például a Tesco egyszer az Aldi áraihoz igazítva tüntette fel a sajátjait.