Ebből a számsorból tudhatja meg, hogy felrakathatja-e még a nyári gumiját

autógumi, autószerelő, gumiabroncs, gumicsere
Pécs, 2016. november 11. Gumit cserél egy szerelő egy pécsi autószervizben 2016. november 11-én. Egyre jobban terjed Magyarországon a téli gumik használata, ám még mindig sokan hagyják az utolsó pillanatra a cserét. MTI Fotó: Sóki Tamás
Vágólapra másolva!
A tavaszi abroncscsere kapcsán sokan döntenek úgy, hogy új szettet vásárolnak. Ebből a számsorból megtudhatja, hogy valóban szükség van-e rá.
Vágólapra másolva!

Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autók nyári felkészítésének.

A téli abroncs nem alkalmas a nyári közlekedésre:

a téli időjárási körülményekhez készített mintázat rontja a komfortérzetet a nyári hónapokban a zaj növekedésével, sőt rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez a nyári időjárási körülmények között.

A gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy

az abroncsok élettartama tíz év, az ilyen és ennél idősebb abroncsokat le kell cserélni.

A gumiabroncsok oldalán található DOT-jelölés ad fontos információt az abroncsról, így a koráról is.

A DOT-szám utolsó négy karaktere árulja el a gyártás időpontját.

Ebből az utolsó négy számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli. Vagyis, ha azt látja, hogy 1415, akkor az adott abroncsot a 2015-ös év 14. hetében gyártották.

Forrás: TÜV

A hatósági előírások szerint a gumi profilmélységének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértők szerint azonban

az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében 4, nyárinál pedig 3 milliméter

- ha ennél kopottabbak, akkor is cserélje le őket, ha még nem érték el a tízéves kort.