Öt év után új autót mutatott be az Alfa Romeo, ezen múlhat a márka jövője

Alfa Tonale
Vágólapra másolva!
A Tonale nevű kompakt SUV többféle hibrid hajtással lesz kapható nyártól, fő vetélytársa a BMW X1 és a Volvo XC40.
Vágólapra másolva!
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Sok szempontból mérföldkő a 2021 januárja óta már a Stellantis konszern kötelékébe tartozó Alfa Romeo történetében a Tonale, hiszen

a márkának nem volt korábban sem kompakt méretű szabadidő-autója, sem hibridje,

ráadásul a minőség és a fedélzeti technológiák terén is ugrásszerű javulást ígérnek a korábbi típusokhoz képest. Nem véletlen, hogy az online sajtóbemutatón a legtöbbet elhangzott szó a metamorfózis volt.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Hogy néz ki?

A 4,53 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas Tonale formája hű maradt a három éve bemutatott azonos nevű tanulmányéhoz, mindössze a fényszórók lettek kicsit nagyobbak, a rejtett kilincseket és a kamerás visszapillantókat cserélték hagyományosakra, valamint eltüntették a krómozást az ablakkeretekről és a hűtőrácsról. Az első sajtófotókon markánsan sportosnak és időtállónak tűnik a forma, de a végső ítélettel érdemes megvárni az első személyes találkozást egy olyan példánnyal, amelyen nem 20, hanem csak 17 colos felnik lesznek.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Házon belül, az Alfa Centro Stilében készült a formaterv Alessando Maccolini tervei alapján. A dizájner különösen büszke az Alfa-hagyományokat folytató pajzs alakú Scudetto hűtőmaszk és telefontárcsa mintázatú könnyűfém felnik újraértelmezésére, a vállakon végigfutó élre, és a hármas tagolású LED fényszórókra, melyeket a legendás SZ Zagato sportkupé és a 159-es ihletett.

A Milánó melletti, elképesztő kincseket rejtő Alfa Romeo Múzeumban forgatott bemutató videón a cég egy éve kinevezett elnöke, a korábban a Peugeot-t hatékonyan ráncba szedő Jean-Philippe Imaparato és a mérnökök mellett feltűnt a gyári Forma-1-es csapat két új pilótája, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is.

Milyen belül?

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Belső minőségérzetben, anyaghasználatban, fedélzeti technológiában a képek alapján simán veri az egy kategóriával nagyobb Stelviót a Tonale, ami persze nem nehéz, mivel a nagy testvért sokkal inkább a vezethetőségéért szokták szeretni, nem pedig a belteréért és az infotainment rendszeréért. A sportos formákon kívül az indirekt LED-es hangulatvilágítás teremt kellemes atmoszférát, a jól felszerelt változatokban

bőven van alumínium, puha műanyag, bőr és Alcantara is.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Csak a háromküllős, indítógombot magán viselő kormánykerék és a – Veloce esetében – alumínium váltófülek származnak a Stelvióból és a Giuliából, a többi kapcsoló új tervezésű. Cső alakú árnyékolók alatt lakik a veterán Alfák stílusára is beállítható, 12,3 colos, digitális „Canniochale" műszeregység, amely alig nagyobb, mint a középkonzol tetején trónoló 10,25 colos központi érintőképernyő.

Akár a veterán Alfák letisztult stílusát is képes utánozni a 12,3 colos digitális műszerfal Forrás: Stellantis/Max Sarotto

A hangvezérelt Amazon Alexával és Google személyi titkárral felturbózott operációs rendszer a grafika alapján valószínűleg az elektromos Fiat 500-asból származik. A gyors, 4G-s internetkapcsolatnak köszönhetően van fedélzeti wifi, automatikusan frissíti magát a mindentudó szoftver, és sokféle online szolgáltatás is elérhető. Megfelelő applikációval

a távolból is kapcsolatba lehet lépni a Tonaléval,

sőt, akár az is lehetséges, hogy a netről rendelt csomagot az autóhoz kérjük, és a távolból kinyissuk a motoros mozgatású csomagtartót, amikor odaért a futár.

Jeep-alapokon, de Alfára szabva

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Akik már ültek benne, azok szerint a fokozott oldaltartású, szellőztetve is kérhető, magasra tett ülésekből jó kilátás nyílik a forgalomra, és két 180 centiméteres felnőtt kényelmesen elfér egymás mögött, vagyis a hátsó lábtér nem szűkös. Sajnos a csomagtartó méretét nem árulták el, de aligha tévedünk nagyot, ha a Jeep Compass 438 literes üregéhez hasonlót vizionálunk, mivel a két autó azonos alapokra építkezik.

A Tonale fejlesztését ugyanis még jóval a Stellantisba olvadás előtt kezdte el az Fiat Chrysler Automotive,

másként a Peugeot jól bevált EMP2 platformja került volna a Tonale alá. Az Alfa Romeo rengeteg dolgot változtatott a Jeeptől származó alapokon, nagyobb szilárdságú acélokkal növelte a merevséget, teljesen új elektromos architektúrát adott neki, ezenkívül egyedi hátsó futóművet és kormányzást is fejlesztett hozzá.

A cikk nem ért véget. Ha érdeklik a motorok és a technikai részletek, kattintson tovább!